Pazarlama İletişimi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
1. Bu Program öğrencilerine/mezunlarına
neler kazandırır?
Programı başarıyla
tamamlayarak tezsiz yüksek lisans derecesi alma hakkını elde eden mezunlar,
iletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeler konusunda bilgi sahibi
olarak kurumsal pazarlama stratejileri geliştirme ve marka yönetim stratejileri
üretme konularında uzmanlaşır. Öğrencilerimiz ayrıca, reklam kampanyalarına
yönelik eleştirel analiz, stratejik ve analitik düşünme yetilerine de sahip
olurlar.
2. Bu Programın farklı yönleri
nelerdir?
Program iş dünyasının ihtiyaçları ve
değişen dünya ekonomisi koşulları göz önünde bulundurularak hazırlanmış,
öncelikle reklam ve halkla ilişkiler alanlarını kapsayacak biçimde gelişmekte
olan pazarlama iletişimi alanında bilimsel birikim sağlama ve nitelikli insan
kaynağı sağlama amaçlarıyla oluşturulmuştur.
3. Bu Programda öğrenci olmak için
kimler başvurabilir?
Programa sözlü sınav ile öğrenci
alınmaktadır. Sınava katılmak için lisans eğitimini tamamlamış olmak gerekmektedir.
Başvuru için lisans eğitim alanı/içeriği ile ilgili herhangi bir kısıtlama
bulunmamaktadır.
(Ayrıca, Programa giriş sınavlarında
uygulanan başvuru ve kabul koşulları için, başvuracağınız
eğitim-öğretim yılına ilişkin öğrenci alım ilanına bakınız.)
4. Bu Programda haftada kaç¸ gün ve kaç¸
saat ders yapılıyor?
Programda günde 3 saat olmak üzere
haftada 5 gün ders yapılmaktadır.
5. 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz ve
bahar yarıyıllarında bu Programda verilmesi öngörülen dersler hangileridir?
Program kapsamında Güz ve Bahar dönemlerinde
açılması öngörülen dersler, “Medya Eleştirisi”, “Kurumsal İletişim”, “Pazarlama
İlkeleri”, “Reklam ve Kampanya Analizleri”, “Görsel Kültür”, “Küreselleşme ve
İletişim”, “Simgesel İletişim”, “Marka Yönetimi”, “Dijital Medya Yönetimi”,
“Kriz İletişimi Yönetimi”, “Tüketim Sosyolojisi”, “İş Yönetimi İletişimi”,
“İletişim ve İkna” ile “Araştırma Değerlendirme ve Sunum Teknikleri”
şeklindedir.
6. Bu Programda sınavlar nasıl
yapılıyor? Başarılı olmak için hangi düzeyin sağlanması gerekli?
Programda her dersten sorumlu öğretim
üyesinin önceden belirleyerek öğrencilere ilan edeceği şekilde, yazılı sınav,
proje çalışmaları, sunumlar, atölye çalışmaları yapılmaktadır.
7. Tüm derslerde başarılı olmanın yanı
sıra, bu Programı tamamlayabilmek için yapılması gereken herhangi bir çalışma var
mı?
Programı tamamlamak için kredili
dersleri ve dönem projesini başarıyla tamamlamak ve derse devam koşullarını
yerine getirmek gerekmektedir.
8. Bu Programı tamamlayanlar hangi
dereceyi ve diploma türünü elde ederler?
Programı başarı ile tamamlayanlar
Galatasaray Üniversitesi Pazarlama İletişimi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans
Programı Diplomasını almaya hak kazanırlar.
9. Bu Programın mezunlarının bir üst
derecedeki programlara devam etmeleri mümkün mu¨?
Tezsiz yüksek lisans programına devam
edenler, Galatasaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim
ve Öğretim Yönetmeliği’nde öngörülen asgari şartları yerine getirmek kaydıyla, ilgili
tezli yüksek lisans programına geçiş yapmak için başvurabilirler. Bu durumda
tezsiz yüksek lisans programında alınan dersler, Enstitü Yönetim Kurulu
kararıyla tezli yüksek lisans programındaki derslerin (bir bölümünün) yerine
sayılabilir.
10. Bu Program mezunlarının mesleki
profili hakkında ana hatlarıyla bilgi verebilir misiniz?
Program, Galatasaray Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü kapsamında açılan ilk tezsiz yüksek lisans programları
arasında yer almakta ve 2006 yılından bu yana düzenli olarak mezun vermektedir.
Kurumsal iletişim, pazarlama ve satış alanlarında uzman olan mezunlarımız,
Türkiye’nin çeşitli kurum ve kuruluşlarında önemli roller üstlenmektedir.
11. Bu Programa ilişkin olarak kiminle
iletişim kurulabilir?
Program Koordinatörü Prof. Dr. Banu Müjde Karsak
Üniversitemizin 2020 tanıtım filmi için tıklayınız.
Bu programın ECTS sayfasına aşağıdaki linkten
ulaşılabilir: https://ects.gsu.edu.tr/tr/program/programmedetails/39